Praktijk voor Coaching & Bewustwording

Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden van Praktijk Tsela, gevestigd te Ede en geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 83619178. Uitsluitend deze algemene voorwaarden gelden. Afwijkende voorwaarden worden niet geaccepteerd. Praktijk Tsela behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden voor de toekomst te wijzigen. Indien één bepaling van deze Algemene Voorwaarden ongeldig blijkt te zijn door de toepassing van wet, regelgeving of een definitieve beslissing van een bevoegde rechtbank, zullen alle overige bepalingen van de Algemene Voorwaarden volledig van kracht blijven.

Definities

a. Dienstverlener: Praktijk Tsela in het handelsregister geregistreerd onder nummer: 83619178.
b. Cliënt: De persoon die diensten van Dienstverlener afneemt. Hierna Dienstverlener en Cliënt te noemen. Gezamenlijk te noemen: Partijen
c. Voorwaarden: Alle artikelen uit deze algemene voorwaarden.

Artikel 1 Algemeen

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere overeenkomst gesloten tussen Dienstverlener en Cliënt. Deze algemene voorwaarden zijn geldend voor alle dienstverlening van Dienstverlener.
  2. Van een dienstverleningsovereenkomst is sprake wanneer deze mondeling of schriftelijk is bevestigd.
  3. Indien zich tussen Partijen een situatie voordoet die niet in deze algemene voorwaarden geregeld is, dan dient deze situatie te worden beoordeeld naar de geest van deze algemene voorwaarden.
  4. Cliënt verklaart met deze voorwaarden bekend te zijn en verklaar hier ten volle mee in te stemmen, zodra zij zich onder begeleiding stelt dan wel een afspraak maakt.

Artikel 2 Behandeling

  1. De overeenkomst tussen Dienstverlener en Cliënt wordt aangegaan voor de duur van de begeleiding.
  2. De overeenkomst beëindigt ,zodra de begeleiding in samenspraak wordt beëindigd ofwel wanneer Cliënt diens vervolgafspraak annuleert en geen volgende afspraak inplant.
  3. Dienstverlener zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren; op Dienstverlener rust een inspanningsverbintenis. Een en ander op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap.
  4. Cliënt zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de begeleiding, tijdig aan Dienstverlener worden medegedeeld.
  5. Afspraken die niet kunnen worden nagekomen, dienen uiterlijk 24 uur voor de behandeling – weekenddagen niet meegeteld – te worden afgezegd. Bij het niet annuleren of bij annulering binnen 24 uur voor de afspraak behoudt Dienstverlener zich het recht voor de gereserveerde tijd in rekening te brengen.

Artikel 3 Betaling en incassokosten

  1. Betaling dient steeds te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, op een door Dienstverlener aan te geven wijze in de valuta waarin is gefactureerd.
  2. Indien Cliënt in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is Cliënt van rechtswege in verzuim. Cliënt is alsdan een rente verschuldigd van 1% per maand, tenzij de wettelijke rente hoger is, in welk geval de wettelijke rente verschuldigd is. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat Cliënt in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.
  3. Indien Cliënt in verzuim verkeert, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van Cliënt. De buitengerechtelijke kosten bedragen minimaal 15% van de hoofdsom of het restant daarvan, vermeerderd met de wettelijke rente, met een minimum van € 25,00 exclusief omzetbelasting.
  4. Indien Dienstverlener echter hogere kosten ter incasso heeft gemaakt die redelijkerwijs noodzakelijk waren, komen de werkelijk gemaakte kosten voor vergoeding door Cliënt in aanmerking. De eventuele gemaakte gerechtelijke en executiekosten zullen eveneens op Cliënt worden verhaald. Cliënt is over de verschuldigde incassokosten eveneens rente verschuldigd.

Artikel 4 Privacy

  1. Dienstverlener is verplicht tot geheimhouding tegenover derden van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de begeleiding van Cliënt heeft verkregen, behoudens de eventuele verplichting die de wet dan wel een daartoe bevoegd overheidsorgaan op haar legt tot openbaarmaking van bepaalde gegevens.
  2. Ingeval Cliënt door een dienstverlener of instantie zoals een huisarts, psycholoog, fysiotherapeut etc., is doorverwezen naar Dienstverlener, zal Dienstverlener in voorkomende gevallen aan Cliënt verzoeken om uitwisseling van relevante informatie voor het begeleidingstraject. De informatie wordt uitsluitend na uitdrukkelijke toestemming van Cliënt verstrekt aan, of opgevraagd bij de desbetreffende dienstverlener of instantie.

Artikel 5 Klachten

  1. Indien zich tussen Partijen een situatie voordoet die niet in deze algemene voorwaarden geregeld is, dan dient deze situatie te worden beoordeeld naar de geest van deze algemene voorwaarden.
  2. Dienstverlener is aangesloten bij de Beroepsvereniging BPSW. Heeft Cliënt klachten over de begeleiding dan is het goed dat kenbaar te maken. Levert een persoonlijk gesprek of bemiddeling niet het gewenste resultaat op, dan kan Cliënt gebruik maken van een klachtenprocedure. Cliënt kan de klachtenfunctionaris van de BPSW hiervoor benaderen.
Contactgegevens BPSW
Beroepsvereniging van Professionals in Sociaal Werk (BPSW)

Leidseweg 80

3531 BE Utrecht

T 030 – 294 86 03

www.bpsw.nl

Artikel 6 Beëindiging overeenkomst

  1. Tenzij anders is bepaald, wordt de overeenkomst aangegaan voor de duur van de begeleiding.
  2. Ieder der partijen is, onverminderd het recht op vergoeding van kosten, schade en rente, gerechtigd de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst met onmiddellijke ingang bij aangetekende brief te ontbinden indien; – de wederpartij één of meer van haar verplichtingen niet is nagekomen en nalatig is aan haar verplichtingen te voldoen binnen een aan haar bij aangetekende brief voor nakoming gestelde termijn, tenzij de tekortkoming(en) van dusdanige geringe betekenis is (zijn) dat deze in redelijkheid geen ontbinding rechtvaardigen. – voor de wederpartij faillissement of surseance van betaling wordt aangevraagd of verleend, dan wel maatregelen worden getroffen.
  3. Indien de overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door Dienstverlener, zal Dienstverlener in overleg met Cliënt zorgdragen voor overdracht van nog te verrichten werkzaamheden aan derden. Dit tenzij de opzegging aan Cliënt toerekenbaar is. Indien de overdracht van de werkzaamheden voor Dienstverlener extra kosten met zich meebrengt, dan worden deze aan Cliënt in rekening gebracht.

Artikel 7 Toepasselijk recht, geschillen en aansprakelijkheid

  1. Op alle rechtsbetrekkingen waarbij Dienstverlener partij is, is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing. Daaronder vallen o.a. de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz), en de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).
  2. Indien een bepaling van deze Algemene Voorwaarden ongeldig blijkt te zijn door de toepassing van wet, regelgeving of een definitieve beslissing van een bevoegde rechtbank, zullen alle overige bepalingen van de Algemene Voorwaarden volledig van kracht blijven.
  3. Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.
  4. Dienstverlener spant zich in de te leveren diensten naar beste inzicht en vermogen uit te voeren.
  5. Ingeval de Dienstverlener aansprakelijk is, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen in deze bepaling is vastgelegd.
  6. Dienstverlener is op geen enkele wijze aansprakelijk voor zowel directe als indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
  7. Cliënt vrijwaart Dienstverlener voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst tussen Dienstverlener en Cliënt schade lijden en waarvan de oorzaak aan andere dan aan Dienstverlener toerekenbaar is. Indien Dienstverlener uit dien hoofde door derden mocht worden aangesproken, dan is Cliënt gehouden Dienstverlener zowel buiten als in rechte bij te staan en onverwijld al hetgeen te doen dat van hem in dat geval verwacht mag worden. Mocht Cliënt in gebreke blijven in het nemen van adequate maatregelen, dan is Dienstverlener, zonder ingebrekestelling, gerechtigd zelf daartoe over te gaan. Alle kosten en schade aan de zijde van Dienstverlener en derden daardoor ontstaan, komen integraal voor rekening en risico van Cliënt.
  8. Dienstverlener is nimmer aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Dienstverlener is uitgegaan van door of namens Cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige en/of niet tijdig verstrekte gegevens.
  9. Dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan door niet of onjuiste naleving van adviezen van Diensterlener; het op eigen initiatief voortzetten van adviezen van Diensterlener na het beëindigen van de begeleiding of wanneer Cliënt diens vervolgafspraken annuleert. 

 

Nieuwsgierig geworden? Wil je ontdekken of Coaching & Bewustwording vanuit Praktijk Tsela bij je past? Bel of mail praktijk Tsela voor het maken van een gratis kennismakingsgesprek.